Trending Now

Hallo. Wie niet weg is, is gezien!*

We helpen je graag een handje bij VLCM!

Heidense tradities, een religieus sausje en een kapitalistische insteek: zo zou een cynicus Halloween omschrijven. Of Sinterklaas. Of Kerstmis. Of Pasen.

Voor iedereen met een hart voor community management is dit de ideale gelegenheid om zich van zijn creatiefste kant te laten zien. Welke campagnes toonden ons dit jaar de tricks of the trade? Welke waren de nagels aan onze doodskist? Follow the guide. Mwoehahahaha!

* #engerdanhalloween

Show me the outfits!

Halloween is een hoogdag voor Rob Zombie. De man maakte niet alleen een remake van de gelijknamige slasher kaskraker uit de jaren 70, zijn muziek is ook bloody scary. Zijn Facebookpagina promoot veelal zijn films, muziek en merchandising maar rond Halloween waren er twee uitschieters.

Aan je fans vragen of zij zich als Rob Zombie verkleden met Halloween. Simple comme bonjour maar effectief. Want wie post er niét graag foto’s van zichzelf online?

Een foto van Rob en vrouw Sheri Moon Zombie als zombiebruidspaar kon rekenen op 1.500 comments, 8.000 shares en 85.000 likes. Misschien een peulschil op een pagina van 5,8 miljoen fans, maar een pak beter dan de minder persoonlijke posts.

Ook de Amerikaanse winkelketen Target hield het eenvoudig en efficiënt: je community in de kijker zetten in outfits die te koop zijn in je zaak. Engagement through the woof!

Lidl zette op zijn beurt zijn eigen medewerkers op de voorgrond. Caldron bubble!

Double, double toil and trouble; Fire burn and caldron bubble

 

Posts die inslaan als een caloriebom

Wie Halloween zegt, zegt suiker, vermomd als snoep. Vreemd eigenlijk, chia is veel angstaanjagender als trick or treat-goedje. Steek je hand eens in een kom van die kikkerdril.

Maar ik wijk af. Halloween is hét moment bij uitstek om te spelen met je eten.

Hema pakt uit met de Halloween Pumpkin Spice Freak Shake die je volledig zelf kunt samenstellen met producten uit hun assortiment.


Klik op de foto voor ons recept’. Well played, Hema, well played.

Delhaize leert ons bloedrode Pommes d’Amour maken. Een korte, eenvoudige tutorial; meer moet dat niet zijn.

Starbucks promoot zijn limited edition Strawberry & Chocolate cream Frappuccino met een korte creatieve animatie helemaal in vampierenthema.  

De link ontgaat me maar daar ligt de Starbucksadept niet wakker van, tenzij die teveel frapuccino’s dronk.

Eenvoudig maar efficiënt gedaan van Fanta: koop een Fanta, scan de Snapcode en krijg extra Snapchat lenzen en filters. Er is eenvoud en er is niet eens zo hard proberen. Coca-Cola houdt het wel heel simplistisch. Maar bon, als je blikje leeg is, weet Fost Plus er wel weg mee. Springt meteen in het iig! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ketchup als bloed gebruiken, een klassieker. Net als frieten en bier.

Erger dan dit wordt het niet. Pure horror!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

That’s a wrap! Je Halloweensnapchatfilters mogen weer voor een jaar de kast in en je creatieve woordspelingen zijn voor de volgende top topical. Go!

Sofie Verhalle

Freelance digitaal strateeg. Helpt bedrijven beter communiceren en medewerkers beter samenwerken. Extraverte introvert, denker en fietser.
arrow