Trending Now

Vandaag is rood!

Wordpress9

De kleur van jouw lippen! Want de duckface is out en de fish gape is in! Je hoofd lichtjes naar beneden gericht, je ogen kijken alsof je verziend bent maar je bril nog thuis ligt en lippen gaan lichtjes uit elkaar. Zo moet het dus. Relevantie? Nul, maar hoe vaak is content relevant?

#EURO2016

Woeps, die hashtag mag ik niet gebruiken omdat VLCM geen officiële partner is van de UEFA. Maar goed, #yoloalsjegrootbent . En of de bedrijven daar gigantisch mee uitpakken? Pakt van wel.

Mediamarkt plaatst een tribunezetel in je living:

Op zich maar semi-origineel, Proximus ging hun namelijk voor met een paarse tribunezetel afgelopen nationaal voetbalseizoen.

Jupiler is bij de gelukkigen die volop namen en afbeeldingen van onze Duivels mag gebruiken, meer was er ook niet nodig. Behalve een eigen hashtag dan, want hé, auteursrechten. Mooi enzo, maar ik mis toch het engagementsaspect.

Goed, we hebben al een zetel en bier. Wat hebben we nog nodig? Precies! In een reeksje ‘photoshoppen voor beginners’ deed Pizza Hut vorig jaar dit.

Dat kan beter en als grootste pizza-fan aller tijden hoop ik echt op beter. Zetel, bier, pizza. Nu moeten we die match nog echt kunnen zien. Daar heb je, tenzij je bij de lucky few bent met alle nodige punten, een televisie voor nodig. En hup, daar is Samsung!

Nog een beetje muziek en ambiance en we zijn er!

Voor wie is heel het EK-gebeuren nog relevant? Vanaf hier wordt het iets moeilijker, want nu wordt het een kwestie om de link tussen jouw merk en de Rode Duivels duidelijk te maken. Hij ligt namelijk niet voor de hand of je hebt hem een beetje uitgevonden.

Bij Nutella kan je een toaster winnen door een selfie op te laden en een soort digitale wave te vormen met jouw selfie die op een geroosterde boterham uit een broodrooster komt. (Respect voor de persoon die dat idee is gaan uitleggen bij Nutella.) Relevantie? Nul. Maar is dat ook nodig?

Mogen we nu gewoon onze Rode Duivels lekker hypen en volledig los gaan of blijf je beter helemaal weg van een topic dat op geen enkele manier duidelijk gelinkt is aan je merk? Ik ben er eigenlijk nog niet uit. In elke post over top topicals schrijf ik dat je niet krampachtig iets moet willen doen met een trending topic of een top topical. Vandaag neemt voetballiefde het over en vind ik de totale gekte wel iets hebben. Ik rol wel eens met mijn ogen bij het zien van sommige activatiecampagnes of posts, maar misschien hebben zij ook wel hun publiek en is het een fijne manier om werkelijk iedereen mee te nemen in de EK-sfeer.

Weet je wat leuk zou zijn? Dat we geen thread opendoen met alle slechte inhakers op de Rode Duivels. We weten allemaal dat onze klanten ons dit thema door de strot duwen de komende maand. We weten allemaal hoe moeilijk het is om hier steeds weer een creatief voorstel voor te bedenken.

Dat. En een broodrooster van Nutella, zou ik ook leuk vinden. Want, ik heb uiteraard meegedaan. Die zou keimooi staan in mijn keuken. <3

Alle andere top topicals in juni

Er is vaderdag. Rond vaderdag zijn er een miljoen leuke dingen te vinden online. Zoals deze twee bijvoorbeeld.

Maar de ultieme winnaar van de vaderdag-advertising is zonder twijfel Durex!

Naast de papa’s zijn er ook nog de studenten!

Het is echt jammer dat het offline werd gehaald, want het was supercool gedaan! De Bicky Blok Klok was een website die structuur bracht in je blokschema. Een klok telde af naar een klein uur en vervolgens gaf de website je een kwartiertje compleet lege entertainment. Keitof gedaan was het!

Ondertussen blijven de koningen van de blokperiode wel heerser. De originele Sam De Bruyn mag dan wel naar een andere zender vertrokken zijn. Bij Stubru gaan ze gewoon verder met #fokdeblok

En de zomer begint ook! Festivals! Rokjes! Zonnecrème! Maar deze blogpost wordt nu wel heel lang.  Ik ben ruim over die richtlijn van 500 woorden gegaan en niemand heeft tegenwoordig tijd voor “longreads” blijkbaar. Mooi moment toch om nog even te vermelden dat ik het woord “longread” echt afschuwelijk vind.

Wees gegroet!
Dora

PS: Wil jij dé top topical kalender die alle andere kalenders overbodig maakt in je Google drive opslaan? Stuur me een mailtje naar dora.gasia@gmail.com en ik fiks dat!

Dora

Hoi, ik ben Dora en ik vertelde ooit veel te enthousiast aan mijn kinderen het spectaculaire verhaal over hoe ik in de file stond en dus te laat was om ze van school af te halen om nieuwe handschoenen te kopen voor hun. Sindsdien heb ik dat verhaal al 1000 keer opnieuw moeten vertellen. Ik hou van verhalen. En ook van sociale media!
arrow